טיפים לשמירה על רהיטי הבית עם חתולים

כולנו אוהבים לגדל חתולים ואיך לא? הם מראים לנו אהבה בדרך שלהם, ועם האופי הבלתי צפוי שלהם ממלאים את החיים שלנו בהמון צחוקים ורגעים בלתי נשכחים. אולם, אם יש משהו שמונע מכל אלו שאוהבים חתולים לגדל כמה בעצמם – הוא הידיעה כי הם עלולים להרוס את הרהיטים בבית, ובצדק. חתולים נוהגים לשייף את הציפורניים שלהם, ואנחנו בהחלט מבינים למה זה עלול להרתיע – הרי מי היה רוצה שהספה החדשה והיפה שלו תיהרס? ובכן, בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. בכתבה הבאה, החלטנו לרכז עבורכם כמה טיפים עבור שמירה על רהיטי הבית בצל גידול חתולים.

רגע – למה חתולים משייפים את הציפורניים?

רגע לפני שנציג לכם פתרונות כמו עמוד גירוד לחתול, הרי שעלינו להבין – למה חתולים משייפים את הציפורניים מלכתחילה? ובכן, חתולים נוהגים לעשות זאת מסיבות שונות. הם נוהגים לעשות זאת בעיקר מאחר וזה עוזר להם לשמור על טיפוח וגורם להם להרגיש בנועם שכן, השיוף בעצם עוזר להם להסיר שכבות ציפורן "מתות" על מנת שהציפורניים שלהם ישארו מטופחות, חדות וחזקות. מעבר לכך, עצם הפעולה עוזרת להם להפיג מתח וחרדה שכן, פעולת השיוף עשויה להיות מרגיעה עבורם. באופן כללי, חשוב מאוד להבין לפני הכל כי זו פעולה טבעית לחלוטין. החתול שלכם עושה זאת כי הוא רגיל לכך, וזה לא אומר בשום צורה כי הוא לא מתנהג כמו שצריך או הוא "חתול רע".

הפתרון שתמיד חיפשתם – מתקן גירוד לחתול

עמוד גירוד לחתול בהחלט יכול להיות הפתרון שאתם מחפשים אם החתולים שלכם נוהגים לשייף את הציפורניים (כמו כל חתול למעשה) ואתם חוששים לגבי הספות החדשות שלכם. אנחנו לא יכולים למנוע לחלוטין את פעולת השיוף עצמה – אבל אנחנו בהחלט יכולים לשנות את מה שהחתול משתמש בו על מנת לשייף את הציפורניים שלו. בזה בדיוק מתקן גירוד לחתול עוזר לנו – זהו משטח שמתאים במיוחד לשיוף ציפורניים.

איך לעודד את החתול להשתמש במשטח?

יש מספר דרכים בהן נוכל לעודד את החתול להשתמש במשטח הגירוד. קודם כל, רצוי להציב אותו בנקודה שהחתול ירגיש בה בנוח, אך לקחת בחשבון כי פעולת השיוף עלולה להשאיר קצת לכלוכים על הרצפה. מיקום טוב יהיה במרפסת או בחצר (אם יש). ניתן גם להציב משחקים מוכרים שהחתול אוהב ליד, או אפילו לפזר "קטניפ" סביב המתקן על מנת למשוך אליו את החתול. אולם, גם אם תעשו את כל זאת – ייתכן כי ייקח זמן לחתול שלכם להתרגל למתקן החדש, בדיוק כמו שלוקח לו זמן להתרגל לכל דבר אחר. לכן, אם החלטתם שאתם מעוניינים לפנק את החתול שלכם עם מתקן גירוד חדש – כמובן שעליכם להתאזר בסבלנות ולתת לו את הזמן שלו לחקור ולהתרגל בעצמו.

שתפו את המאמר לחברים:

Email
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Facebook
דילוג לתוכן